Η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία μεγάλωσε περισσότερο από το αναμενόμενο το 2010
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Τουρισμός
- Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010 07:00
- Εμφανίσεις: 763
Η παγκόσμια ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία αυξήθηκε με μεγαλύτερο από τον αναμενόμενο ρυθμό το 2010, κάτι γίνετε σε βάρος του 2011, προβλέπει το World Travel & Tourism Council (WTTC). Η τελική αύξηση της παγκόσμια τουριστικής οικονομίας αναμένεται να βρεθεί στο 2% μέχρι το τέλος του έτους, δημιουργώντας 946.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως ανακοίνωσε το WTTC στην έκθεση World Travel Market. Η εξέλιξη αυτή ανάγκασε το WTTC να υποβαθμίσει τις προβλέψεις ανάπτυξης του 2011 από 3,2% σε 2,7%.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του WTTC, Jean-Claude Baumgarten, δήλωσε ότι το 2010 ήταν «πολύ καλή είδηση για όλους», αλλά ο Adrian Cooper, διευθύνων σύμβουλος της Oxford Economic Forecasting, προειδοποιεί: «Τα πράγματα ήταν καλύτερα από τα αναμενόμενα φέτος αλλά περιμένουμε να δούμε επιβράδυνση στην παγκόσμια ανάκαμψη το επόμενο έτος."
Ο κ. Cooper προειδοποίησε ότι τα μέτρα λιτότητας των κυβερνήσεων σε χώρες όπως η Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα ταξίδια και τον τουρισμό το 2011, μαζί με την επιθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν τα χρέη.
"Δεν αναμένουμε να δούμε την τάση αύξησης που κανονικά θα βλέπαμε στο δεύτερο έτος της παγκόσμιας ανάκαμψης», είπε ο κ. Cooper .
Το WTTC τώρα έχει υποβαθμίσει τις προβλέψεις του 2011 για την ανάπτυξη σε όλες τις αγορές, με μεγαλύτερη πτώση να τη δίνει στη Μέση Ανατολή, η οποία τώρα προβλέπεται να αυξηθεί στο 4,1%, μία ποσοστιαία μονάδα λιγότερο από ό, τι είχε αρχικά προβλεφθεί. Η Ευρώπη προβλέπεται να αυξηθεί 1,4%, μεταβολή -0,2 εκατοστιαίες μονάδες.
Ο κ. Baumgarten πρόσθεσε ότι στη βιομηχανία αυτή θα πρέπει επίσης να μάθουμε να ζούμε με μειωμένες αποδόσεις για αρκετά χρόνια.
«Οι πελάτες μας δεν πληρώνουν αυτά που πλήρωναν το 2008 και το 2009 και πρόκειται να πάρει ένα-δύο χρόνια για να επανέλθει αυτό».
Προειδοποίησε ότι η εύθραυστη ανάκαμψη του τουρισμού θα επηρεαστεί σημαντικά από τα αρνητικά μέτρα, όπως η άνοδος του Δασμού αεροδρομίων στους επιβάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο.
«Εμείς, όλοι εμείς, πρέπει να δώσουμε ισχυρά μηνύματα προς τις κυβερνήσεις μας να μην πάρουν πάρα πολύ σκληρά φορολογικά μέτρα στον κλάδο μας. Είμαστε σε μια σταυροφορία ενάντια στο APD (Air Passenger Duty). "